2012年4月6日金曜日

2001-2012: Looking back. 振り返ってみた。 (part 1)

As I said in my "test" intro post I am moving over here, not because of any problems or unsatisfactions with LiveJournal, I just want to have a new start with a new theme.
I just want to spend my first few entries acknowledging the years I spent writing in LiveJournal before I move on. There are lots of memories and experiences, and vital turning-points in my life that helped shape me into an adult recorded in that LiveJournal.

2001-2003...High school. I had so many great friends, and fulfilling and enriching hobbies. I was part of the school choir, the Thespian society, and I found my teenage obsession--Japanese anime.
But a lot of frustration came with being a teenager in a small town surrounded by people who simply didn't try to understand and respect an interest in different cultures, or the fact that technology was rapidly propelling my generation into the 21st century.

2003-2007...College. This is when I finally got the chance to experience life "on my own" and see what the real world is like. I spread my wings wide, even too wide, and had to pull them back in before I went down the wrong path. Luckily, someone came along to help--his name was Yasushi.

2007-2012...Marriage and Japan. I started having my own household, a full-time job, and living my dream of going to Japan. Life was good, but I knew in my heart that I would go back to Hawaii someday.

I looked back over my journal, especially from those early years. I empathize with all the frustrations I had as a teenager, and marvel at how many things I wrote 10 years ago still ring true today. I also noticed a pattern...something that would have gone unnoticed if I didn't look back and make the connections. And I had an epiphany that couldn't have come sooner for my little one due to come into the world.
What am I talking about? More to come next time.

この前の試し投稿にも書いたんですが、これからここでブログを書くことにします。今まで使ってたLivejournalに問題や不満があったわけでもなく、ただ新しいテーマで新しくスタートしたいと思いました。しかしいろいろ書く前に、Livejournalで書き続けた10年を少し振り返ってみたいと思いました。その日記には、私を今の大人にした思い出、経験、ときっかけがいろいろ記録されてます。

2001-2003 高校生時代。いい友達がいっぱいいて、色んな趣味で満喫と成長してた。学校の合唱、演劇部、と、一番はまった物ーー日本のアニメ。
でもイライラすることもいっぱいありました。田舎に住んでて周りの人が中々異文化の興味や今の時代の技術などを認めてくれなかったし、理解しようと気持ちもなかったんです。

2003-2007 大学生時代。ここで現実の世界に入れて「一人暮らし」ということも初めて味わえました。自分の翼を大きく広げた・・・しかし広げすぎて悪い所に届く前にまたちょっと引かなきゃいけなかったのもありました・・・でもその時助けてくれた人がいます・・・名前はやすしです。

2007-2012 結婚と日本で生活。自分で家庭や職業を持って、日本で生活するという夢を実現しました。いい生活してましたが、心の底にいつかハワイに戻りたいと思ってました。

日記を振り返ってみました、得に若い時期の・・・十代の時のイライラしてた事今でも同情できますし、その時に書いても10年たってもまだ正しいと思えたこともありました。あと、パターンがあることにも気づきました・・・振り返ってつないでみないとわからないパターン・・・そしてこの子を迎える前で非常にいいタイミングで自分に何かが起こりました。
どういう話かな?ってそれは次回教えます・・・

0 件のコメント:

コメントを投稿